English Menu
Terug
Case

Hopperpoint

Deelfietsen staan flink in de belangstelling. Zeker toen allerlei aanbieders uit Denemarken, VS en vooral China plotsklaps deelfietsen op de straten van Amsterdam en Rotterdam gingen neerzetten. Gemeenten wisten er zich even geen raad mee. De Gemeente Amsterdam besloot zelfs de deelfietsen te verwijderen. Gemeenten wilden eerst beleid maken. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een gezamenlijke aanpak waarin deelfietsaanbieders en gemeenten samenwerken.

Hopperpoint

Deelfietsen was ook een onderwerp dat wij in de jaren 2012 en 2013 al in het Urban Wheelz Center onderzochten. Internationale studies lieten zien dat exploitatie van deelfietsen alleen mogelijk was met flinke publieke financiering.

Provincie Brabant

Deelfietsen in de versnelling

RTE Adviesgroep, nu overgenomen door De Breed & Partners, attendeerde WeMobile Holding BV in 2014 op de subsidietender van de Provincie Brabant. Onder de naam "Fiets in de Versnelling" was er subsidie beschikbaar voor de realisatie van deelfietsen in Brabant. Hopperpoint BV, dochter van WeMobile Holding BV, realiseerde vervolgens 15 deelfietsstations in Tilburg en Eindhoven. Voor de gemeenten Tilburg en Eindhoven een ideale gelegenheid om hun medewerkers gemakkelijk met een app en een deelfiets de stad in te sturen.

Deelfietsen in de versnelling
Marktkans

Mobiliteitskeuze voor medewerkers

Op dit moment realiseert Hopperpoint deelfietsen voor werkgevers. Op basis van full operational lease, volledig ontzorgd met service en onderhoud. Samen met Connexxion en onder de naam 'Bravo-fietsen' experimenteert Hopperpoint met het aanbieden van deelfietsen als verlengstuk van een busreis.

Mobiliteitskeuze voor medewerkers

Een scale-up funden?

Stuur ons je teaser !

Dien nu je aanvraag in